onsdag den 7. marts 2012

yoga-kager?

Næste gang jeg skal til yoga har jeg fødselsdag.
Jeg påtænker at tage noget med. Fordi det er hyggeligt, fordi det er et rart sted at være, og det vil jeg gerne anerkende på en eller anden måde, og fordi jeg synes det er mærkeligt hvis man er sammen med nogen der ikke "kommer ud med" at de har fødselsdag.
For man vil gerne ønske tillykke og være med at fejre lidt, og der er også mere fødselsdagsmagi.
Fødselsdagsmagi er det der skær der står om en når man har fødselsdag og kan mærke at i dag, I DAG! er man lidt speciel. Og det hele handler lidt om en. Man får mere magi jo flere der er med til at fejre, og man kan gå og smile lidt hele tiden.  Alle skal være søde ved en, og smile til en. Man får mere af at dele. Elsker når det er sådan. Sådan er det også med glæde, og heldigvis lige omvendt med sorg.

Men tilbage til det med at være særlig, bare for en dag. Det bunder nok lidt i barndommens kamp-for-mest. Kampen for mest gav sig til udtryk ved at når der blev delt vingummi-blandingsslik ud, så ville alle have kirsebærret, for det var den største vingummi, og hvis det var flødeboller, så ville man have dem med kokos, for så fik man en hel flødebolle OG kokos. Altså mere! F*ck med om man kunne lide kokos. Det handler om mest.
Også mest opmærksomhed. Og det får man jo når man har fødselsdag. Hurra for det!

Men det handlede jo om at dele noget af sin fødselsdagsmagi. Blandt andet ved at fortælle at man har fødselsdag, så andre kan blive glade for at det virkelig er en helt særlig dag.
Så jeg tænker på at tage noget med. Men det er jo ikke lige i yoga-ånden at troppe op med 4 dancake-roulader. Det må sikkert gerne være øko. Men det er der meget få ting i vores køkken der ikke er i forvejen, så det går nok. Men det anbefales at man ikke spise for tung før og efter yoga. Mest før, så det bliver kageuddeling efter. Det aller sikreste ville nok være at troppe op med en raw-food-kage, men det går altså ikke. Det skal med to gange i tog og to gange på cyklen, og være på farten far 06.30-17.30. Det går simpelthen ikke. Og så gider jeg heller ikke spise det selv.
Tror jeg bager små muffins, og så smækker et hindbær på toppen for well-ness. Så må de lade være med at spise dem, hvis det er det. Eller gemme til senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar