tirsdag den 22. oktober 2013

Gimmajgimmajgimmaj!

Kom nu on, mand. 

Har været til jobsamtale i dag. 
Synes egentlig det gik godt. De gjorde meget ud af at fortælle at jeg var en stærk kandidat, med en god, videnskabelig baggrund. 
I kan nok godt regne ud hvor det her bærer hen ad. 
Jeg fik ikke jobbet.
Det var en PhD-stilling med et humant studie. Altså blandt andet noget patientkontakt, noget med måle og veje og tage blodprøver. Det lød pissespændende.   Megapissespændende. Og jeg var en meget interessant kandidat. Med den rette blanding af genetik, diabetes og human ernæring. 
Men der var en (røvirriterende) kandidat med medicinsk baggrund og alt mulig fis med patienthåndtering. Røv. 
Men kunne jo ikke stå der udenfor baresso og prøve at hive noget frem med at jeg er en langt bedre kommunikator og formidler end en eller anden ukendt cand.med., og "jeg har faktisk været en del af FDF og mange år og stor kommunikationserfaring og voksenformidling og undervisning". Er jo ligesom dårlig kommunikationsstil at råbe det ned i røret i blæsevejr 10 sekunder inden den hårdt prøvede overlæge/lektor har fri fra arbejde. 
Røv. 
Håber bare at den der cand.med. ikke gider alligevel.  Og de tager mig. 

On the bright side, så gjorde de fire (4) gange opmærksom på at de i december-senest-januar slår et beskedent, men ikke uvæsentligt, antal stillinger op, og de opfordrede mig meget til at søge, også på vegne af en Hr. Professor. 

Vil jo bare gerne undgå koncept arbejdsløs. Det er SÅ dårligt for mig. Bliver ked og ynkelig og "ingen kan lide mig/har brug for mig/jeg er ikke til nytte i samfundet/ynkeklynkewhine". 

Så vi håber, at den der lige har fået tilbudt et(mit) job i dag, ikke gider have det alligevel. 
Havde fandme både ørenringe, neglelak, nyvasket hår og tøj uden grød, mos, mælk eller gylp på. OG mascara. Sgu. 

3 kommentarer:

  1. Pisselort. Det var ikke særlig pænt gjort! Jeg håber heller ikke at cand.med vil have det eller at der i det mindste bliver slået en endnu mere spændende stilling op MEGET snart der passer til dig.
    Jeg har været til seks jobsamtaler på 1 år hvor jeg fik beskeden "du var simpelthen den bedste kandidat og så dygtig og-alt-det-du-ved, men der var bare lige én der havde lidt mere erfaring." Jeg hader den sætning! Og det giver ikke særligt god karma til når man så skal ud og søge et rigtigt jo om fem måneder! Øv blev der sagt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror en del af mit løsningsforslag går ud på at jeg skal ud og have noget nyt hår. Altså ud over at søge nogle flere jobs. Og hardcore networke. Og få dem der afviser en (selvom man var så god) til at anbefale mig til andre; a la: når I nu synes jeg er fab, gider I så ikke sige til de andre at jeg er fab?

      Slet
  2. Krydser fingre for at du får et af de spææææænde job til næste år og så kan vise dem at de tog fejl - det er nemlig også skønt, ikke?! altså ikke pænt, og ikke så fedt som at have fået PhD'en, men bestemt en fed følelse!

    SvarSlet