onsdag den 16. november 2011

Hovsa.. host-host

Havde da egentlig ikke opdaget at det var så land tid siden jeg havde blogget.
Må nok erkende at jeg bare har været doven.
Eller også har jeg været optaget af at hoste lungerne ud. Har åbenbart så stærke mavemuskler (løgn) at min hoste bliver så kraftig, at selvom mit seje immunsystem har nedkæmpet bakterierne bliver mine ynkelige slimhinder i luftrør, svælg og næse så frustrerede af al den hosten at de bliver ved med at lave slim. Entre mere hoste, ergo mere slim-host-slim...Yay. Lucky me. Har nu lært at man sagtens kan få hostesaft i 7-11. Men at man som oftest skal fortælle ekspedienten hvor flasken står (som regel ved siden af panodil eller strepsil), hvordan den ser ud, og at han skal huske den lille nøgle så han kan låse skabet op. Det er selvfølgelig ikke alle ekspedienter der er ligeså dedikerede(til at muligt andet) på arbejdet som ham nede på Amagerbrogade. Der er en virkelig venlig og effektiv pige på Store Torv i Århus. Undskyld.. Aarhus (Danish for porgress... pro-græs/pwogwesh/prgres/prråhgrsssh.. whatever). Kan også godt anbefale kleenexes toiletpapir til snotnæser til hjemmebrug, og deres lommeletter med balsam-fresh-mentol-infused. Man tror at det der menthol vil rive og svide i den røde, tynde hud i næsen, men det gør den ikke, og man kan rent faktisk lugte noget et øjeblik. Og det lugter enormt effektivt. Heja Placebo!  Har også lært at der kan være 3 store kopper the i min støbejernskande. Og hvis man hoster om natten og dæmper lyden med dynen, skal man huske at fjerne dynen når man trækker 8 liter luft ind igen. Det andet føles lidt som at blive kvalt med en støvet gås. Har formentlig også indåndet nok dun til at udstoppe en mindre teddybjørn.
Har heldigvis en fin-fin læge der siger nårh når man kommer og klynker og aer lidt når det der det man har brug for. Og siger man skal blive hjemme og blive rask og udskriver tjære-tyk, tjærefarvet hostesaft med lille rød trekant på.
Kan virkelig godt anbefales at have en god læge. Har efterhånden prøvet et par stykker efter at være flyttet rundt i Købehavns kommune. Virkelig mange dårlige oplevelser. Også med modsatte råd til behandling at hysterisk hud på øret. Heldigvis ikke så slemt, men det er da vildt at der kommer direkte modstridende råd. Rettede mig efter hende jeg kendte, endte hos en praktiserende læge i Egtved, fik recept, creme og slut på 1,5 år gammel irritation.

Nå, nok om mit syge legeme. Har nemlig fået ny kappe. På guvernante-måden. Den er simpelthen så fin. Føler mig meget kompetent i den. Så er det nemlig mig der er skole-rektorinde. Med licence to be snerpet og påtale når folk springer over i køen i netto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar