torsdag den 17. november 2011

Køreskole, part 1

Jeg er begyndt til kørekort. På Amager.
Allerede her vrimler det frem med fordomme.
Jeg har kun været til introduktionsmødet, aka lektion 1, men jeg har allerede oplevet meget.
Jeg kom stille og roligt 10 min før. Der var så kommet to andre. Inkl tatoveringer, indiskret udstillet ved at klippe et stort hul i cowboybuksen. Der dryssede folk ind indtil vi gik i gang 5 min efter starttid, og da også 2-3 stykker inden for det første kvarters tid. Synes altså det er uprofessionelt at gå i gang 10 min for sent til et møde der skal introducere kunder til virksomheden. Man man skal åbenbart være en lille smule klaphat for at drive en køreskole. Men jeg tror det er en god klaphat jeg har fundet.
Egentlig var indholdet vel ret køreskole-agtigt, men jeg tillader mig alligevel at fremhæve følgende højdepunkter:

- Ham med joggingbukser, alt for lille kasket der sidder ovenpå hovedet, jakken beholdt på og cigaret bag øret. Han skulle ikke tage kørekort selv, men var bare med som støtte til:
-Hende med Hello Kitty tatoveret bag øret og  luderstøvler (ja, undskyld, det hedder de altså hvis de først slutter midt på låret)
-Ham med tatoveringen udstillet i hullet i cowboybuksen(fra før), tatoveringer på fingrene, halsen, thermojakke(ja, sådan en mørkeblå håndværkeragtig en, men det var IKKE håndværker, det var mode!), en  sort prik på hver negl(faktisk ret flot) og en grøn ring af noget plastik. Han var der sammen med:
-Hende med leopard-pandebåndet. Yndigt.
-Ham der i hvert fald var ret meget ældre end mig, sat bagerst og helst ikke ville gøre væsen af sig (min hemmelige teori er at han har fået frakendt kortet og nu skal tage det igen og er hamrende flov over det)
-Hende der havde taget sin mor med. Åbenbart færdes jeg i kredse hvor der er meget normalt (jobcenter).

Nu tager jeg derned næste onsdag, betaler og det hele og så er det bare med at komme igang inden jeg får travlt med at skulle i aktivering eller noget andet (fx rigtigt arbejde. Har søgt job på en efterkole. Kryds fingre!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar