torsdag den 14. juni 2012

Omfattende update på kørekortsfronten

Prøver lige at begrænse brokmængden lidt, men det er altså lidt svært ikke at gøre opmærksom på følgende:


Til teorilektioner skal både en selv og kørelæreren skrive under på at man har fået undervisning i 90 minutter. Sådan med dato og det hele og man skal selv udfylde minutterne.

Dette er hvad sker ved lektion 14:
 Vi sidder 8 håbefulde på hver sin stol og venter på det går i gang. 

1) Kørelærer kommer ind sådan 3-5 minutter over start og siger: I skal se film nr 1, 2 og 4.

2) Kørelærer går udenfor rummet og der lyder af fodboldkamp. Vi ser film nr 1, 2 og 4 efter lidt genvordigheder med fjernbetjeningen, der skal heeelt op foran afspilleren.

3) Kørelærer kommer ind og bruger ca 8 minutter på at spørge ind til parkeringsregler, som vi lige har set film om. Har også set film om mørkekørsel, men det snakker vi ikke om. Han bruger 2 minutter til at hente afkrydsningsark til prøven og siger at man ikke får underskrift af ham hvis man har mere end 3 fejl. Der lyder stadig af fodbold.

4) Kørelærer sætter ny film på, denne gang en prøve i parkeringsregler. Han går ud og der lyder af fodbold.

5) Prøven forgår. Først er der spørgsmål. Efterfølgende kommer svarene. Så slutter den. Vi går ud og får underskrift. Der tjekkes ikke hvilke fejl man havde, og hvad man havde misforstået.

Vi er ude af døren inden for en time. Altså 60 minutter, ikke 90.
Bliver lidt emsy kælling af det. Har tidligere prøvet at brokke mig påpege det, men får bare at vide at jeg da gerne må sætte mig ved en af computerne og se filmen om mørkekørsel eller den om parkeringsregler igen.
Det er faktisk undervisning vi betaler for, og det er ikke ligefrem billigt. Der er fri adgang til alle teorilektioner, så hvis jeg "ikke fatter det" kan jeg bare tage lektionen igen.
Prøvligeathørher, venner. Det er ikke at jeg ikke "fatter det". Er faktisk rimelig kvik. Det jeg hysser over er den uforskammet dårlige kvalitet af undervisningen. Og den kan altså ikke opvejes af kvantitet. Båtnakker.

Nå. Men der er også godt at berette.
Har været til lægen og fået tjekket om min krop er duelig nok til at køre bil.
Kunne sagtens se nederste linje på lystavlen, selvom det bare var næstnederste der var påkrævet. Endda med begge øjne hver for sig. Havde "fantastisk syn". ÆÆÆlsker ros. ALT ros! også selv om jeg ikke kan gøre for det.
Havde også fin hørelser og kunne vifte godt nok med arme og ben og dreje i torso og nakke.
Og var ellers sund og rask. Tak for det.
Fik også stempel bag på lille bitte pasbillede.

Pasbilledet er faktisk en lille historie i sig selv. En historie om at mænd der har en fotobutik, men kun liiige har overskud til god service indtil klokken 17 skal lade være med at have åbent til 17:30.
Nå.
Det var vist det meste af historien.
Ud over at jeg havde cyklet som død og helvede, og var der 17:15. Sammen med to andre unge kvinder, og en ung kvinde med et lille barn, sådan 1-2 år. Vi skulle alle have taget pasbillede.
Også barnet. Barnet var ikke voldsomt samarbejdsvilligt. Således fik jeg ikke tid til at kaste så meget som et enkelt blik i spejlet, endsige tørre sveden af overlæben. Og han tog et billede. Ét. Som jeg ikke fik lov at kigge på. Men det levede åbenbart op til kravene, så han var tilfreds.
Jeg ser overrasket og sur ud, med lille hønserøvsmund, har kødfyld fjæs(det ER altså mere kødfyldt på billedet end i virkeligheden!) fordi jeg åbenbart trækker hagen lidt ind i flæsket der gemmer sig under hagen, og er svedglinsende i panden, på kinderne og på overlæben.
Skidetak. Og det kostede 130 kroner. Tror altså jeg kunne have gjort det ligeså godt i en pisstinkende fotoautomat på Hovedbanen.
Men havde jo lagt i ovnen til en god oplevelse. Nå. Fik da et billede ud af det. Og det lever også op til alle de uskrevne regler om at man bare SKAL se dum ud på kørekortet.
Nu håber jeg bare jeg får det. Altså kørekortet. Billederne har jeg jo. Og nu 3 tilovers. Skal ikke have nyt pas før 2014, og der får jeg altså taget et nyt billede.


1 kommentar:

  1. Åh hvor har jeg også brokket mig meget om teoriundervisning! Og mit lyder ikke engang til at være lige så slem en oplevelse som dit. Det er bare en verden helt for sig, den der kørelærerverden. . .

    SvarSlet