onsdag den 8. januar 2014

Nighttime

Aftnerne kan i øjeblikket opsummeres i: "Du skal ikke råbe ad mig! Jeg har været vred på hende meget længere end du har!" Og "jeg bliver sindsyg!"

Tager bloody hell på biblo i morgen og låner alt hvad de har af "læg dig nu ned i din egen seng og sov hele natten, barn". 
Rimelig irriterende at en artikel fra Politiken vælter rundt inde på fb med budskabet "dit barn får ADHD-symptomer hvis det sover for lidt". Og man har en unge der nægter at sove mere end max 5 kvarter om dagen. 
Hun burde tage sådan 2,5-3 timer. 
Altså virkelig svært at tvinge nogen til at sove. Man kan max tricke dem til det. 

Ligesom med at spise(ja, mit barn vejer for lidt. Hun ER tynd). Hvis hun ikke gider det, spytter hun det bare ud igen. Og jeg tænker ikke det bliver bedre af at man tvinger eller bliver ved med at putte skeen op mod læberne selvom barnet kniber munden sammen, rynker øjenbryn, ryster på hovedet og tager skeen væk med armene. Så nej, sundhedsplejerske, jeg kan ikke få mere i hende. Jeg kan tilbyde ofte, og kalorieoptimere lidt med noget smør, fløde og mayo, men måltider skal altså være hyggelige og rare. Basta. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar