fredag den 7. september 2012

Oppe på hesten igen

Ting går bedre end sidst.
Da jeg skrev i mandags var jeg træt, ked af det og alene, og så bliver man endnu mere ked af det. Men Sødemand kom hjem, og jeg fik lov at ligge hos ham og tude, og han sagde ting som Det skal nok gå, Jeg elsker dig, og Vi skal nok finde ud af det.
Og så tog jeg på studie tirsdag, med de bedste intentioner. Og fik snakket med nogle af underviserne, og vi fandt ud af at man bare skal være til 80% af øvelserne, og at jeg godt må shoppe lidt rundt på holdene. De gider bare ikke have at det bliver sådan at de sidder med halvtomme hold mellem 8-10 og 15-17, og så helt proppede lokaler i midtertimerne, fordi folk gerne vil sove længe OG have tidligt fri. Men! Det kan lade sig gøre at jeg tager virkelig lange dage, og så får smidt alle de ting jeg misser over på dage hvor jeg ikke selv underviser i noget med planter. Indtil videre er det overskueligt.
Lidt presset, men overskueligt. Og det er en kæmpe lettelse. Virkelig rart.
Kommer godt nok til at mase 37 timers studie og omkring 20 timers arbejde ind på hverdage mellem 8 og 17, men jeg er jo voksen (?!?!?:-)???) og kan sagtens styre det.
Men nej, jeg skal ikke med til Inas kærestes kollegiums torsdagsbar. Men det var sødt du spurgte.
Har faktisk også lært noget i denne uge. MASSER af fagligt. Har ikke læst til nogen timer endnu, men er kommet rigtig godt fra start. Har selvfølgelig også flere års erfaring i at lade som om jeg har læst og få mest muligt ud af det.
Har også lært at børnene(ja, det er de sgu når de er 19-ethalvt og bor hjemme) er søde, men meget unge. Har også lært at der er andre på studiet der er ligeså gamle som mig. Det er rart.
Har også lært at drenge er klart bedst at være i gruppe med, når nu det skal være. De er lidt mere "nå, nu må vi se på det, jeg har sgu heller ikke læst" end nogle af de der anal-perfektionistiske piger er. Og pinlige er pigerne også. Vi talte om parasit-orme, ja sådan bændelorm og den slags, og det var egentlig rimelig klamt.
"ja, så kan man jo bare blive vegetar, ellers er man selv ude om det" kom det fra en af dem. Eller noget i den retning. Det var i hvert fald det hun mente.
Der var også noget om en spansk danseorm, eller hvad den nu hed, i hvert fald fik en af tøserne rodet sig ud i noget med en "spansker". Altså en person fra Spanien.
Jaja, jeg var nok også selv rimelig uudholdelig som 20,5-årig da jeg begyndte på uni(første gang), og var helt entusiastisk og insisterende og med fuldt ladet penalhus med sylespidse blyanter og overstregningstusser i ALLE farver. Fandt i løbet af første semester ud af at de blå var rigtig dårlige. Simpelthen for mørke til at læse det man havde streget over. Og det var jo som regel det vigtigste.
Men jeg tror jeg klarer den. Delmål 1 er at få lov til at gå til eksamen.
Og passe mit arbejde imens.
Tror det nok skal gå (så fik Sødemand også ret), og det er jo heldigvis weekend lige om lidt. Og jeg skal til frisøren i dag!! For første gang i halvandet år. Nårh, ja, og så lige læse op på en uges pensum. Godt jeg er god til at læse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar