onsdag den 7. november 2012

Eksamensklynk

Jeg læser til eksamen i øjeblikket. Skal jo godt nok lige på arbejde nu og da. Men ellers læser jeg til eksamen. Er egentlig ikke gået i gang for sent. Laver i hvert fald ikke for lidt, og har også været ret godt med i undervisningsforløbet. Men det er en stikprøveeksamen. Mundtlig.
Det er i virkeligheden 4 fag de har smækket sammen og kaldt det samme. Et om svampe, et om alger, et om dyr og et om planter. Så kan man trække et spørgsmål i en af delene og begynde at fortælle. Man har 15 minutters forberedelse, men det er uden hjælpemidler, så hvis man ikke ved det, kan man bare sidde og græde.
Jeg har en kæmpestor NEJ-følelse omkring det. Hader ikke at kunne forberede mig ordenligt. I hvert fald ikke have tid til det. Havde det været en stor skriftlig en uden hjælpemidler havde det været bedre, for så kunne man formentlig svare på i hvert fald de fleste spørgsmål, der jo nok kom godt rundt i pensum. Lortestikprøveeksamen. Så kan jeg være vildt skarp på planter, svampe og dyr, men komme op i en specifik algeart jeg måske lige har en svaghed ved. Gider fadme ikke til reeksamen og skulle læse hele lortet igen. Det er craphead meget. Jep. Helt nyt bandeord. Du må godt bruge det. Det er dagens treat.
Er sgu også lidt underdrejet af den den graviditet. Ville allerhelst sove 10 timer i døgnet, plus en halv times middagslur. Yogadamen siger det svarer til let-moderat, konstant aerobics i 2.trimester. No shit jeg bliver lidt udmattet op ad dagen.
Jeg skal op i morgen. Som den sidste ud af 150 studerende. Tror nok de er rimelig trætte af studerende på det tidspunkt. Win for mig. Kunne jo også bare lade være med at gifte mig til et efternavn med begyndelsesbogstav så langt nede i alfabetet at bliver til skuddermudder på amerikanske tastaturer.
Nå. Til angreb på dagen. Timerne går jo lige tjept, lige meget hvor hårdt jeg klynker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar