tirsdag den 19. februar 2013

Har været sy-hy-hyyyg

Long time.
Hvad har du så lavet din sidste uges tid?

Ja, lad os se på det.
Kunne egentlig bare sige at jeg har haft influenza. Men vil da ikke undlade at udpensle det lidt.

Jeg:
-har kastet op, grundet kombinationen af motherfåggerhoste og mavesæk helt oppe mellem kravebenene.

-har haft stakkels, syg mand der først tog 1,5 dag fri for arbejde for at passe mig, men selv måtte bukke under for feber. Men han havde hverken hoste eller snot som jeg. Under ham virkelig at slippe.

-har fået 3 medlidenhedshjemmehjælpsbesøg med drikkeyoghurt, mælk, æbler og lyst toastbrød. Og slam-cheeseburger til SødeMand. Han får junk-cravings, jeg mister appetiten. Strengt. Vil os' ha' cravings. Det er fadme mig der er gravid.

-har ikke fået lov til at svælge i hostesaft, smertestillende, næsespray eller andet lækkert håndkøb. Er jo med barn.

-har barn i maven der målrettet arbejder på at bygge ud, og formentlig forstærke konstruktionen. Tror snart jeg har hård hud på indersiden. Barnet er forresten rimelig stort og tungt efterhånden. Er ret træt af at være gravid, men tør heller ikke føde. Bør man ringe til Mads&Monopolet med den?

-har svedt 2-3 tshirts igennem pr nat. Og vågnet helt kold og klam(og med nasty, små sår mellem bryst og mave, hvor våd, kold tshirt ruller sig sammen).

-har haft sms-sekretær de dage hvor jeg ikke selv magtede at koncentrere mig om noget så småt som smser. Og har fået SødeMand til at aflyse mine aftaler.

-nårh, ja, har haft masser af feber, snottet et par liter, hostet lungerne op, været svimmel (både den måde hvor man holder fast i ting på vej til toilettet, og den måde hvor det hele sortner, og man bliver nødt til at lægge sig i fosterstilling med lukkede øjne til det går over).

-har været til noget gravid-wellness-behandling i nansensgade i går. Gave fra SødeMand, og første ud-af-lejligheden-oplevelse. Var mestendels virkelig rart, men har voldondt i det nederste del af kraniet i dag. Man tror at det skal nok gøre nas, hun har nok styr på det. Men lå på maven:-)

-har fremavlet rimelig mange nye skønhedspletter på barm, overarme og øverste del af brystkassen. Very hormonella.

Jeg har IKKE:

-haft hyggelig sidste arbejdsdag, på trods af at eleverne havde kage og afskedsgaver med. Var der nemlig ikke. Er faktisk ret ked af at misse det.

-nydt den første uge af barslen, der formentlig er den del hvor jeg er mest mobil.

-haft tid til at læse biblo-bøger om fødsel, og nu skal de pludselig afleveres.

-syet sengerand færdig. Den ligger bare med vrangen ud, stadig under nålen i symaskinen, ud over hele spisebordet og skriger "hængeparti! HÆNGEPARTI! SY MIG, dovne idiot!".

-sovet ordenligt. Har ikke sovet ordenligt længe, men det har været helt åndssvagt med hoste oveni.

-spist noget der er stærkere end mælk og smør. Kunne godt have noget nudler/soya/chili/ingefær/miso-asiansensation eller en fed, tung, krydret curry. Men halsbrand siger no go. Endda til cola. Det er både surt og har kulsyre. Øv. Glæder mig til kulinarinsk frihed.

Utroligt spændende.
Håber at komme med relevant blogpost en af dagene.

Evt et om hvor plat det er at latterlig, selvretfærdig jeg-er-konge-politimand misbruger sit tillidsembede og fjerner en hund der skal aflives. Han bør tage noget samfundsfag og opdage forskellen mellem udøvende, dømmende og lovgivende magt. Narhat!
Og røvidioter der støtter ham. Og synes politikerne er herre-strenge på teenagemåden. Og glemmer, at de selv har valgt dem.

Alternativt et om hvor langt ude det er at stakkels, ærlige, troværdige slagtere fra Jylland bliver hængt ud i samtlige medier fordi de rent faktisk har mærket deres kød "okse-og-hest-blanding". Og ikke mener det er hans problem at luskede pizzaejere lader som om de tror det er rent okse.
Eller om at hele den affære måske kan lære folk, at man nok ikke kan få kvalitetskød til 14,95 halvkiloet, og ej heller kan regne med at der er ordenlige råvarer i klamme færdigretter. You get what you pay for.
Det er heller ikke dansk, økologisk kød i kantinen, bare fordi mælken er, og de skriver "vi arbejder mod 100% økologi" på et papskilt.
Tror bare det er en inconvenient truth, og at folk holder sig for ørerne og råber lalalala. Desværre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar