onsdag den 29. maj 2013

Andre folks dårlige humor

Ja, for det kan jo ikke være mig der er off. Eller ingen humor har.

Nu, med barn, er der dukket en hyleskæg joke op:
Når man siger "Hej, lille skattemus" eller "hvor er du en fin og dygtig pige" til sin datter, siger onkel-agtige mænd "Hej, tøhøhøhø", eller "Tak skal du da sørme ha, tøhøhøhø"
... Newsflash: ikke sjovt.

Når voksne laver tøhøhøhø-jokes på børn er det endnu værre.

Da jeg var lille, var jeg en gang hjemme hos Ayoe og spise, og hendes far var vist en rigtig vittig en:
Mig: " må jeg bede om vandet"
Faren: "be' er noget man gør i kirken"(udeladt tøhø, men i min erindring erstattet af pinlig tavshed).

Hvad fanden skal en pige på 9(-ish) stille op med det?
Voksen-mig ville sige noget a la " ja, der beder man gud om noget, det kan man også gøre udenfor kirken, men NU beder jeg DIG om vandet. Du forveksler "at bede til gud"(hvor man også anmoder om noget) med at anmode dig om du kunne ulejlige dig til at række mig vandet.... Klaphat!"

Da mine forældre gik og lagde an til at bygge ud, var onkel Per også rigtig vittig. Mit værelse skulle være der hvor garagen var:
Onkel Per, hver gang vi mødtes, også laaang tid inden påbegyndt byggeri: "Nå, er du så flyttet ud i garagen endnu? Tøhøhøhø"

??? Jeg var 11 på det tidspunkt.
Hvad svarer man? Ud over "Er du dum, eller hvad?" og det gør man ikke, når man er fornuftigt opdraget.

Suk.
Kan vi aftale at det stopper?
(er ellers ganske glad, omend lidt træt)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar