torsdag den 23. maj 2013

Hvorfor mødregruppe er godt (og galde)

Når man er på barsel kan det godt være rimelig frustrerende at blive sat udenfor sit normale liv.
Kan fx overhovedet ikke tale med om nogetsomhelst. Altså udover baby- eller huskøb-relaterede emner.

Ved ikke hvad der sker ovre i forskningsverdenen, har ikke nogen elever at tage til eksamen, har ikke rigtig sommerferie (jo, en uge i sommerhus jeg glæder mig helt vildt til), og har ikke rigtig været i byen inkl drinks siden nytårsaften 2011-2012.

Derfor er det også godt at have en mødregruppe.
Der gider høre på alt ens bavl.
Og har lige så meget selv. Er faktisk sikker på at alle andre ville være ligeså interesserede i bleer eller sutteflaskesutter hvis det kunne redde deres nattesøvn, efter ikke at have sovet igennem i 3-4 måneder.

Er også virkelig beroligende at de andre også har et par not their brightest moments.
Jeg var jo ganske ulykkelig da lillen trillede ud af liften og ned på gulvet.
Der er endnu en trille-ud-af-lift-ned-på-gulv, en klip-i-finger-ikke-i-negl og en sæbe-i-øjet-historie i gruppen ind til videre. Rart.

Der også nogle der på mads&monopolet-manér kan svare på hvad man gør, når biologisk nissefar og ko(st/n)en afslører at de HAR købt sølvbordflagstang OG indgraveret navn på "jamen, det fik vi gjort så snart vi fik det at vide"-måden. Og man ved det er en "piet hein"-en, som man synes er grim. (nissefar sagde forresten ikke noget. Det er ko(st/n)en der taler for dem begge.)
Andre highlights fra ko(st/n)en:
-jamen, det har vi jo gjort til alle børnebørnene(lillen er kraftedme ikke dit barnebarn!!!
-jamen, så må bedstefaren da gå før (vrængende)"nogle mostre"(til udsagn om at de har en tradition i faderens familie om at mostre giver flag til hinandens børnebørn(og faktisk har spurgt hvilken flagstang vi synes er pæn!))
-jamen, så må vi jo se om hun vil have det, det er jo (vrængende:) lyserøødt (til noget tøj jeg er 90% sikker på at fisen aldrig kommer i (og hvorfor skal jeg altid omtales i 3. person når jeg er til stede?), jeg sagde dog tak(flot))
-nåmen, så tager vi lige det her(til opvask i mit køkken(fingrene væk! Hun overskrider totalt mine grænser)
-nåmen, det må vi så åbenbart ikke(sur hønsemund(pas på jeg ikke klipser den sammen med hæfteklammer))(til relativt høfligt afslag på opvaskehjælp).
-så kunne vi jo hente dig og køre ud og se det nye hus, og spise frokost et eller andet sted på vejen, ja altså hvis du har sådan en til at sætte hende i(menende autostol)(dropdead-heldagsprojekt, godt svigerfam bor på vejen, så kan de redde mig)

Ja, de var lige på tvangsbesøg. Og ko(st/n)en sætter altid mit pis i kog. Puuuuha. De havde også højlydt spillende, roterende uro med. Og forventning om utæmmelig begejstring.


Ej, altså; undskyld al galden og de mange parenteser. Der mangler nok nogle: ()(((())). Indsæt selv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar