torsdag den 1. januar 2015

Indsigter på første nytårsdag

- grunden til at kvinder med små børn begynder at plage bedste veninder uden børn om at få børn, er at vi finder os selv i en parellelverden, ca et halvt døgn forskudt fra tiden før børn(godmorgen kl 06(alle freaking dage), aftensmad kl 17:15, og putte-shy-rutine fra kl 19), og med weekender der primært består af vedligehold og underholdning af børn, tøj og bolig(ikke rigtig sig selv). 
Vi savner vores veninder. Og selv om vi godt kan se det fornuftige i at komme ud i verden uden børn, så virker det på en eller anden måde bedre at lokke veninderne til at få nogle unger, så vi kan blive lidt tættere igen, og så man kan stå og sludre med dem med en latte på en kold legeplads lørdag formiddag i februar, med lommerne fulde af figenstænger og rugbrødshapsere. 

-hvis jeg nogensinde skal holde nytår igen med ansvar for nogen under 2 år, skal jeg ikke være alene med det der ansvar. Basta. Enten bliver det med nogle bedsteforældre ind over, eller også bliver det almindelig aften derhjemme. Har styrtet rundt med pænt hår og ikke-stiletter. Forret gik ok. Barn åd pizza og tyllede sodavand med de store børn. Hovedret fik jeg hældt op og indtaget i præcis den tid det tager at køre to afsnit af Masha og Bjørnen af fra youtube. På russisk. Jeg brugte også et par timer jævnt fordelt henover aftenen på 7-årigt drengeværelse og 3-årigt pigeværelse. Og 1,5 i kælderen for at få min lille, overkørte skat til at sove. 
Var også rimelig gipsy-mum da jeg ankom til nytårsaften med weekendseng, madras, dessert til 11 og diverse småbørnsrelaterede effekter pakket i barnevognen og med barnet på hoften. 

-til gengæld meget praktisk med vådservietter ved hånden når man sidder i sofaen med osterejestøv op til begge albuer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar