søndag den 27. maj 2012

Det Store Projekt, kapitel 3

Jeg er i gang med et ambitiøst projekt.
Mit første stykke patchwork(or as we call it, pat-værk), skal da ikke være noget overskueligt som en pude eller noget te-hætte, men da et sengetæppe.
Jeg er heldigvis velsignet med en dejlig familie med solid håndarbejdsfaglig baggrund, og har min farmor med inde over som ekspert til gode råd. Så sidder jeg der på gulvet foran hendes stol og sluger alle små informationer og gode tricks.
Det starter med at sy noget stof fast på nogle papstykker, og så sy den fast i hinanden. Jeg er nået rimelig langt, og har samlet 9er-blokkene.
I dag var der pinsefrokost hos farfar og farmor, og vi skulle sammen finde ud af hvordan blokkene skulle sys sammen, og altså bestemme det endelige udtryk. Uhhhh - spændende!
Vi prøvede. Først den ene måde og så den anden. Men når man er så mange, og alle har en mening kunne man have rykket rundt på det i flere dage. Noget skulle gøres. Der er en bestemt, fin blok jeg gerne ville have i midten, men resten lagde jeg tilfældigt ud, og så blev tre blokke rykket rundt for lige St purre op i et lyserødt hjørne, fjerne den mindst pæne fra næsten-midten og skille to alt for ens blokke ad. Men så blev det også sådan.
På billedet er der lagt sølvtøj på blokkene for at forhindre dem i at flyve alt for meget rundt. Min søde bror hjalp med sølvtøjet. Og er forresten ornli' syg til at folde duge sammen. Den kvinde der får ham bliver ikke snydt:-)
Nu skal der bare sys baner af de blokke, og så lige noget mere. Min farmor talte om kant, fyld, bagside og quiltning. Det sidste er vist det der i virkeligheden giver damer grå hår. Men jeg har ingen ambitioner om at være hurtigt færdig. Heldigvis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar